Känslan på denna nya hemsida skulle spegla just denna erfarenhet, så att en ny besökare genast förstår att det är här jag hittar kvalitetscoachning. Därför var det viktigt att ge ett professionellt intryck och som inger trygghet. Att Elisabet finns med som en slags beskyddare och stöttar dig som är chef genom svåra situationer.
Utvalda citat från tidigare kunder var också ett sätt att visa Elisabets trovärdighet. Att nyttja det som på engelska kallas for social approval, där vi kan se och identifiera oss med dem som redan har tagot steget att bli Elisabets kund. Med tankar som "det där skulle kunna vara jag " och "om det var bra för hen så är det nog bra för mig också"
Som vanligt, och ett av Aforismas signum, är att besökaren inte ska översköljas av för många intryck och jobbiga val. För då tappar vi dem. Genom att ta bort plottret så syns kärnbudskapen tydligare -less is more. Och genom att planera ut vilka budskap som ska komma när så blir det skönt som besökare att följa med, både för ögat och tanken. Och det ökar förstås konverteringen till fler kunder.
- Bilden på Elisabet, varför just denna?
Den rosa jackan, som också är en färg i iCools branding, sticker ut och drar genast blicken till sig. På hemsidan är bilden därför placerad till vänster om texten för att ge en normal läsrikting från vänster till-höger, som på ett undermedvetet plan blir behagligare.
Hennes blick och hållning visar kraft och beslutsamhet, men samtidigt med en liten glimt i ögat där man kan ana hur snäll hon är. Att det också finns med en sköld i bilden tycker jag är kul och passande för att symbolisera den trygghet som Elisabet ger sina kunder.
Nu har Elisabet full kontroll på sin nya hemsida själv, där det på plattformen Snowfire är lätt att ändra utseende eller posta nya inlägg närsomhelst. På så sätt känns sidan alltid fräch och levande, och växer med dig som företagare.