Det är svårt att veta vad en annan människa kan eller inte kan, då det är inget vi kan se vid en första anblick. Det ville vi ändra på, för om det är något som Elisabet Grinde kan så är det ledarskapsutveckling, med mer än 30 års erfarenhet och många nöjda kunder.

Känslan på denna nya hemsida skulle spegla just det, så att en ny besökare genast skulle förstå att det är här jag hittar kvalitetscoachning. Därför var det viktigt att ge ett professionellt intryck och känna trygghet. Att Elisabet finns med som en slags beskyddare och stöttar dig som är chef i svåra situationer.

Utvalda citat från tidigare kunder var också ett sätt att visa Elisabets trovärdighet. Att nyttja det som på engelska kallas for social approval, där vi kan se och identifiera oss med dem som redan har tagot steget att bli Elisabets kund. Med tankar som "det där skulle kunde vara jag " och "om det var bra för hen så är det nog bra för mig också"

Som vanligt, och ett av Aforismas signum, är att besökaren inte ska översköljas av för många intryck och jobbiga val. Genom att ta bort plottret så syns kärnbudskapen tydligare -less is more. Och genom att planera ut vilka budskap som ska komma när så att det blir skönt som besökare att följa med, både för ögat och tanken. Och ökar förstås konverteringen till fler kunder. 



Utvald detalj:

Bilden på Elisabet 

Den rosa jackan, som också är en färg i iCools branding, sticker ut och drar genast blicken till sig. Bilden är då också placerad till vänster om texten för att ge en normal vänster till-höger läsriktning (som på ett undermedvetet plan är behagligare).

Hennes blick och hållning visar kraft och beslutsamhet, men samtidigt med en liten glimt i ögat där man kan ana hur snäll hon är. Att det också råkade finnas med en sköld i bilden tycker jag är kul och passande för att symbolisera den trygghet som Elisabet ger sina kunder.